خاطرات (نقش ((محمّد عبد اللّه ورسوله)) بر روی ماهی – سنگال)

نقش (محمّد عبد اللّه ورسوله) بر روی ماهی (سنگال)

یکی از معجزات الهی در قرن حاضر ماهی ای است که در موسسه فرهنگی لبنانی ها در شهر داکار، پایتخت کشور سنگال از آن نگهداری می شود. داستان این ماهی از این قرار است که آقای «جورج وهبی» یکی از مسیحیان لبنانی مقیم داکار، در روز یکشنبه (۱۱/ ژانویه/ ۱۹۹۵میلادی، مطابق با ۲۸/شعبان/۱۴۱۵ هجری)، جهت صید به دریا (اقیانوس آرام) می رود، هنگامی که قلاب ماهیگیری خود را به آب می اندازد، احساس سنگینی کرده و به خیال خود ماهی بزرگی را صید نموده، اینقدر این ماهی سنگین و حرکت داشت تا جایی که ناچار شد، از دوستش به جهت بیرون آوردن ماهی از آب درخواست کمک کند، وی می گوید هنگام بیرون آوردن این ماهی از آب احساس حرارت زیادی در دستگیره قلاب ماهیگیری می کردم، بعد از تلاش زیاد که ماهی را از آب بیرون آوردیم، دیدیم این ماهی مثل ماهی های دیگر دارای وزن و اندازه متوسطی است وتفاوت خاصی ندارد، دیگر دنبال نکردیم چرا اینقدر این ماهی قدرت داشت و ایجاد حرارت در دستگیره قلاب کرده بود.

در هر صورت ماهی را به منزل آوردم و در یخچال گذاشتم، روز بعد خانواده ایشان به طرف یخچال رفته و ماهی را برای تمیز کردن بیرون می آورد، ولکن یک مرتبه متوجه شد که یک طرف ماهی جملات عربی نوشته شده ولی قدرت بر خواندن آنها نداشت، جریان را به همسایه مسلمان خود نقل می کند و او به تماشای این ماهی می آید، که متوجه می شود، جمله «محمّد عبداللّه و رسوله» یک طرف ماهی با خط کوفی نوشته شده است، خانم آقای «جروج وهبی» با وزیر کشور سنگال تماس می گیرد و داستان را برای او نقل می کند، بعد آقای وزیر همراه با هیئتی به منزل این شخص مسیحی می آیند و موضوع را از نزدیک بررسی می کنند. بعد از اینکه مطمئن میشوند ماهی از دریا صید شده و این جملات روی آن حک شده است، وهیچ دلیلی بر این که این جریان صحنه سازی باشد وجود ندارد، این خبر را رسانه ای می کنند و در سطح محلی و بین المللی این خبر را پوشش می دهند، بدنبال این جریان آقای شیخ عبدالمنعم الزین روحانی لبنانی مقیم سنگال ومسئول موسسه لبنانی ها، ماهی را تحویل گرفته و به موسسه خود می برد. بعد از رسانه ای شدن این خبر، گروه های متعددی از شیوخ طرق صوفیه وعلماء ومردم و مسئولین، حتی افرادی از خارج از کشور جهت تماشای این ماهی به این موسسه می آمدند.

بازدید معاونت وقت آموزش جامعه المصطفی العالمیه (ص) از موسسه لبنانیها سال ۱۳۸۵

آقای شیخ عبدالمنعم نقل می کند که خود شاهد مسلمان شدن تعدادی از جوانان مسیحی و حتی بعضی از نزدیکان مسئولین(من جمله یکی از بستگان نزدیک آقای سدار سنگور رئیس جمهور وقت) سنگال بوده است.

این ماهی توسط بعضی از متخصصین فرانسوی با محلولی مخصوص مومیایی شده ودر یک شیشه اکوارویم از آن نگهداری می شود، وتاکنون در این موسسه موجود می باشد. بنده چندین مرتبه توفیق شد که همراه با بعضی دوستان این ماهی را از نزدیک تماش کنم.

عکس از نمای نزدیک ماهی سال ۱۳۸۵

انسان وقتی این ماهی وجملات حک شده بر وری آن را می بیند به یاد آیه کریمه ۳۵ سوره فصلت می افتد که خداوند می فرماید:

«سَنُرِیهِمْ آیَاتِنَا فِی الآفَاقِ وَ فِی أَنْفُسِهِمْ حَتَّى یَتَبَیَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ أَوَ لَمْ یَکْفِ بِرَبِّکَ أَنَّهُ عَلَى کُلِّ شَیْ‌ءٍ شَهِیدٌ»،

به زودی نشانه‌های خود را در اطراف جهان و در درون جانشان به آنها نشان می‌دهیم تا برای آنان آشکار گردد که او حق است؛ آیا کافی نیست که پروردگارت بر همه چیز شاهد و گواه است؟!